Šta je bolje: maslinovo ili avokado ulje?

I maslinovo i avokado ulje se smatraju visokokvalitetnim, s tim što je maslinovo znatno popularnije. Da vidimo šta kažu činjenice - koje je bolje.

Kašika (14g) maslinovog ulja sadrži 119 kalorija, dok ista količina avokado ulja ima 124 kalorije. Te kalorije potiču isključivo od masti.
Oba ulja sadrže omega 3 i omega 6 masne kiseline. Oba ulja sadrže gotovo iste manje količine zasićenih masti i znatno više nezasićenih masti. Avokado ulje sadrži više nezasićenih masti od maslinovog.
Maslinovo ulje ima mnogo više mononezasićenih masnih kiselina u odnosu na zasićene masne kiseline. Avokado ulje ima sličan odnost mononezasićenih masti prema zasićenim mastima.
Oba ulja sadrže fitosterole, kao što je beta-sitosterol, koji su prirodno prisutni u biljkama. Fitosteroli su strukturno slični holesterolu, ali pomažu da se smanji nivo lošeg holesterola u krvi kod ljudi
Maslinovo ulje je bogato antioksidansima i vitaminom E. Sadrži fenolna jedinjenja, kao što su oleuropein i olekoantal, koji su vrlo moćni antioksidansi. Istraživanja su pokazala da oleokantal deluje isto kao ibuprofen, antiupalni lek.
U poređenju sa avokado uljem, maslinovo ulje je nešto stabilnije i nešto ukusnije. Oba ulja imaju sličan ukus, s tim što maslinovo ulje ima blago voćni, opor i malo gorak ukus.
Međutim, avokado ulje ima izuzetno visoku tačku dimljenja, do 270oC, što ga čini veoma pogodnim za termičku obradu hrane (kuvanje i prženje). Ekstra devičansko maslinovo ulje je znatno osetljivije na zagrevanje; ipak, to ne znači da je potpuno nepogodno za termičku obradu, pošto su detaljna istraživanja (objavljena u časopisu Journal of Agriculture and Food Chemistry) pokazala da maslinovo ulje zadržava većinu svojih nutritivnih dobrobiti čak i nakon 36 sati zagrevanja na temperaturi od 180oC.
Maslinovo ulje je zdravije za srce. Mononezasićene masnoće koje sadrži maslinovo ulje mogu da snize nivo lošeg (LDL) holesterola, a povećaju nivo dobrog (HDL) holesterola u krvi. Pored toga, one imaju antiinflamatorna svojstva koja štite od kardiovaskularnih bolesti i upala niskog intenziteta. Ove kiseline takođe doprinose kontroli nivoa šećera u krvi i nivoa insulina.
Avokado ulje doprinosi sniženju krvnog pritiska. Istraživanje objavljano u časopisu Journal of Ethnopharmacology ukazalo je da konzumacija avokado ulja snižava krvni pritisak. Takođe, istraživanja su ukazala da avokado ulje podstiče rast i oporavak hrskavice.

Zaključak: koje god od ova dva odlična ulja da odaberete, nećete pogrešiti.

 

Izvori:
www.foodsforbetterhealth.com
www.healthline.com


Dodaj komentar
Napomena redakcije: komentare uvredljive za bilo koga i po bilo kom osnovu nećemo objavljivati.


Sigurnosni kod
Osveži


banner mpower yoga


  • redakcija
    redakcija
    30 ( +12 )
  • Slavica M
    Slavica M
    23 ( +11 )
  • bojana
    bojana
    19 ( +34 )
  • Slavica M
    Slavica M
    16 ( +10 )
  • alexandra
    alexandra
    13 ( +30 )

Neera dijeta

Probali su je Bjonsi, Anđelina Džoli,
Gvinet Paltrou, Naomi Kempbel, Tom Henks...

neera 3a

WWW.HATHAYOGA.RS

banner hatayoga wide

Posetioci sajta

Broj posetilaca na sajtu: 130

Svi članci u rubrici