Ovo o krastavcu verovatno niste znali

Poznato je da krastavac izuzetno osvežava leti, po vrućem vremenu. Ali, retko se pominje da je krastavac izvor nekih važnih vitamina, flavonoida i posebne grupe biljnih vlakana.

Krastavac je tropska biljka, koja  potiče iz Indije. Nije čudo što je dobra namirnica upravo za tropske vrućine, kakve možemo da očekujemo ovog leta. Međutim, nisu voda i osvežavajući efekat sve što dobijamo od krastavca. Krastavac je višestruko koristan po zdravlje. Evo nekih manje poznatih razloga zašto.
Izvor vitamina K. Iako se krastavac retko pominje kad se govori o ovom vitaminu, on je dobar izvor jer 100 g krastavca sadrži 20% naših dnevnih potreba ovog vitamina. Vitamin K je važan za kosti, rad mozga i izgradnju trombocita.
Odličan izvor flavonoida. Krastavac sadrži apigenin, luteolin, kvercetin i kempferol. Svi ovi flavonoidi deluju blagotvorno na zdravlje krvnih sudova, organa za disanje i očiju.
Izvor lignana. I ova činjenica se veoma retko pominje kad se radi o krastavcu. Poznato je da je dobar izvor lignana laneno seme, ali ih sadrži i krastavac. Lignani su poznati po povoljnom delovanju na kardiovaskularno zdravlje, kao i na hormonsku ravnotežu. Dokazano je da snižavaju rizik od malignih oboljenja povezanih sa estrogenom, a to su rak dojke, jajnika, grlića materice i prostate.  
Deluje antiinflamatorno. Svi sastojci koje sadrži krastavac, a posebno flavonoidi, doprinose smanjenju upala niskog intenziteta u telu. Upale niskog intenziteta se povezuju sa tzv. “civilizacijskim bolestima” kao što su gojaznost, dijabetes, kardiovaskularne bolesti i rak. Zbog velike količine aktivnih flavonoida, krastavac je odličan kao element ishrane koja bi preventivno delovala protiv ovih promena.
Ublažava iritacije kože. Poznato je da krastavac ublažava opekotine od sunca, kad ga stavite direktno na kožu. I inače je dobar za kožu, postoje razni recepti za kozmetičke maske od krastavca.  
... i još
Odličan je za decu. Krastavac spada u one ređe vrste povrća koje deca uglavnom vole. A jedno istraživanje pokazuje da je verovatnije da će deca pojesti neko povrće koje ne vole ako se kombinuje sa nekim koje vole. Tako vam, recimo, krastavac može pomoći da nagovorite decu da pojedu i neko drugo povrće – na primer, malo kuvanog brokolija – ako ga servirate sa salatom od krastavca...

 

Izvori:
www.ncbi.nlm.nih.gov
www.geneeskrachtigegroenten.nl


Dodaj komentar
Napomena redakcije: komentare uvredljive za bilo koga i po bilo kom osnovu nećemo objavljivati.


Sigurnosni kod
Osveži


banner mpower yoga


  • redakcija
    redakcija
    30 ( +12 )
  • Slavica M
    Slavica M
    23 ( +11 )
  • bojana
    bojana
    19 ( +34 )
  • Slavica M
    Slavica M
    16 ( +10 )
  • alexandra
    alexandra
    13 ( +30 )

Neera dijeta

Probali su je Bjonsi, Anđelina Džoli,
Gvinet Paltrou, Naomi Kempbel, Tom Henks...

neera 3a

WWW.HATHAYOGA.RS

banner hatayoga wide

Posetioci sajta

Broj posetilaca na sajtu: 250

Svi članci u rubrici